Mediator școlar – 341905, 4 persoane
Angajator: Asociaţia Grup de Acțiune Locală ”SEPSI”
Locul de muncă: Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, zona Őrkő
Termen de înscriere la concurs: 14 august 2024
Data interviu: 16 august 2024, ora 13.00
Tip contract: C.I.M. pe perioadă determinată pe un an, cu posibilitatea de prelungire, cu program parțial (4 ore/zi)
Salariu: 2500 RON net
Perioadă de probă: 90 de zile calendaristice
Atribuţiile postului:
- Mediatorul şcolar acţionează ca agent al comunităţii din Őrkő în relaţie cu şcoala gimnazială ”Néri Szent Fülöp”,, reprezintă comunitatea în şcoală/grădiniță şi şcoala/grădinița în cadrul comunităţii.
- Sprijină participarea tuturor copiilor din comunitate la învăţământul obligatoriu, cu privire specială la copiii cu vârsta antepreșcolară, înscriși la grădiniță.
- Încurajează implicarea părinţilor în educaţia copiilor şi în viaţa şcolii.
- Facilitează cooperării între familii, comunitate şi şcoală/grădiniță.
- Acordă ajutor copiilor din comunitate în a accesa școala/grădinița și a ajunge acasă după terminarea programului școlar
- Stabilește relații de încredere cu familiile din comunitate și cu personalul instituției de învățământ din comunitate, de ex. prin vizite la familii sau promovarea ședințelor cu părinții.
- Monitorizează copiii de vârstă şcolară/antepreșcolară care nu frecventează cursurile învăţământului obligatoriu şi propune personalului didactic al şcolii soluţii optime de recuperare şi de facilitare a accesului acestora la programul educaţional.
- Sprijină părinții în demersul lor de a preveni efectele negative ale șederii acestora în străinătate.
- Stabilește relații de parteneriat cu acele instituții ale statului care pot ajuta la facilitarea accesului copiilor la educația obligatoriu: Primăria Mun. Sfântu Gheorghe, Direcția de Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Covasna, experți de sănătate.
- Sprijină instituția de învățământ în gestionarea acelor treburi administrative care îi afectează pe copiii în mod direct (ajută la depunerea cererilor pentru burse, alocații etc.)
- Adună date statistice relevante pentru accesul la educaţie, actualizează în mod constant această bază de dată şi sprijină direct şi prioritar menţinerea copiilor în sistemul de învăţământ obligatoriu.
- Previne şi mediază conflictele între familie, comunitate şi şcoală.
- Ajută părinţii, profesorii, elevii să cunoască şi să depăşească barierele care îi împiedică pe unii copii să participe la educaţie (prejudecăţi sociale, culturale, lipsa de încredere în educaţia formală etc.).
- Contribuie la deschiderea şcolii către comunitate şi la promovarea valorilor culturale tradiţionale ale acesteia în mediul şcolar, prin implicarea în organizarea de activităţi cu specific multicultural cu părinţii şi ceilalţi membri ai comunităţii.
Cerinţele postului:
- studii generale/medii/superioare
- competențe bune de comunicare;
- sensibilitate socială;
- competenţe de utilizare a calculatorului;
- empatie.
- disponibilitate de a urmări un curs autorizat de ”mediator școlar” și alte tipuri de formare profesională relevante
- disponibilitate de muncă flexibilă
Cerinţe ce constituie avantaj:
- Experiență de muncă cu grupuri vulnerabile.
Oferim:
- Mediu de lucru confortabil
- Laptop
- Formare profesională continuă
- Supervizare
- Echipă de colegi suportivi
Documente necesare:
- scrisoare de intenţie (maxim 1 pagină);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-i facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
- curriculum vitae;
Procesul de înscriere:
Dosarele de candidatură pentru înscrierea la concurs se depun până la data de 14 august la sediul secundar al Asociației, str. Grof Miko Imre, nr. 7, camera 2, în zilele lucrătoare, între orele 09:00-16:00 sau la adresa de email info@galsepsi.ro.
Informaţii suplimentare se pot solicita pe e-mail la următoarea adresă: info@galsepsi.ro.
Comisia de examinare îşi rezervă dreptul de preselecţie, respectiv organizarea unei probe practice.
Persoanele preselectate pentru interviu vor fi anunţate telefonic.